Thursday, September 3, 2009

Recording update...

Well since school (grade 12) has just started, my recording and mixing time has just taken a huge hit. However, this being a long weekend here in Canada, I will attempt to finish a second mix of my newest song, "Give the World". This track will also be on the demo album, joining "La valeur". I plan to record at least two or three more songs for a four to five song demo album, to be released late fall (hopefully). School, the International Baccalaureate, and online Philosophy courses aside, I should find time to work on it. I also need to find a job to fund the release... but that's besides the point. Point is, I'm steadily getting the thing done. There is consolation in the fact that I think I have mostly all the material already written, now the tough job is to pick what goes on...

L'école (terminale) ayant débuté, mon temps d'enregistrement et de mixage se trouve sevèrement limité. Par contre, ce weekend étant un long weekend ici au Canada, je compte pouvoir finir une deuxième version de ma nouvelle chansons, "Give the World", qui rejoignera "La valeur" sur l'album demo. Je compte en enregistrer encore deux ou trois, pour un album de quatre ou cinq chansons, sortie prevue fin automne (en étant optimiste). L'école, le Baccalauréat International, et des cours de Philosophie en-ligne de côté, je devrait trouver le temps de travailler dessus. J'ai aussi besoin d'un boulot pour payer la distribution... mais je passe à côté du point. Le fait est que je progresse progressivement, comme la tortue de La Fontaine, et que l'album se réalise lentement mais surement. Je me console dans le fait que le contenu et pratiquement déjà tout écrit, et que maintenant il ne reste qu'a choisir ce qu'il va être sur l'album...

That's all for now,
C'est tout pour le moment,

Pierre.

No comments:

Post a Comment